Onze Praktijk
U kunt rekenen op de deskundigheid en ervaring van onze tandartspraktijk Tandartsen Praktijk Rotterdam.
Onze praktijk bestaat sinds 1998. Elk lid van ons team heeft specifieke taken. Tandartsen Praktijk Rotterdam verricht de meest voorkomende behandelingen zelf.
Wij hebben ons gespecialiseerd in algemene tandheelkunde. In onze praktijk staat uw aandacht voor uw gebit voorop. Daarom besteden we veel aandacht aan de kwaliteit van onze praktijk en ons team. Vakkundige behandelingen staan voorop.
Een prettige en ontspannen sfeer vinden we minstens zo belangrijk. Dat ziet u ook terug in onze wachtkamer.
U vindt er tijdschriften / tv-scherm / informatiebrochures / wifi aansluiting / speelgoed.
Wilt u meer weten over ons en onze praktijk? Neem gerust contact met ons op.
- Kwaliteit
- Vriendelijk
- Professioneel


Meer informatie
Section 1
Bij goede zorg en aandacht voor uw gebit staat kwaliteit voorop.
Bij goede zorg en aandacht voor uw gebit staat kwaliteit voorop. Daarom besteden wij veel aandacht aan zorgvuldige informatie en goede service aan u. Goede behandelingen, materialen en administratie zijn hierbij essentieel. Wij hanteren daarvoor procedures die gebaseerd zijn op richtlijnen van de beroepsvereniging en wetenschappelijke verenigingen in de mondzorg. Een goede klachtenbehandeling hoort daar ook bij.
Onze praktijk werkt aan het op peil houden van de kwaliteit. Binnen de tandheelkunde zijn diverse kwaliteitsbevorderende activiteiten beschikbaar. Onze praktijk besteedt tijd en aandacht aan de volgende zaken:
- Lidmaatschap wetenschappelijke vereniging
- Lezen vakliteratuur
- Volgen van bij- en nascholing
- Bijwonen intercollegiaal overleg
- Kennistoetsen maken Implementeren van nieuwe richtlijnen, veldnormen, gedragsregels en praktijkwijzers
- Bijwonen Themaprojecten
- Bezoeken klinische avonden
Uw mening stellen wij buitengewoon op prijs. Heeft u suggesties hoe we u beter van dienst kunnen zijn? Neem dan contact met ons op. Zo kunnen we ervoor zorgen dat we goede kwaliteit blijven leveren.
PREVENTIE
PREVENTIE
Een gezonde mond en een mooi gebit beginnen bij preventie. U kent vast het gezegde ‘voorkomen is beter dan genezen’. Dat geldt ook voor uw gebit. Enkele belangrijke aspecten zijn op de juiste manier poetsen, flossen, stokeren of ragen en regelmatige controle van uw gebit door onze tandarts en het team. Wij sturen u een bericht als het weer tijd is voor een periodieke controle.
Op www.allesoverhetgebit.nl vindt u veel praktische informatie over preventie.
Klachten
KLACHTEN
Wij doen er alles aan om u de beste tandheelkundige zorg te bieden en hebben daarover graag goed contact met u. Daar kunt u van opaan. Mocht het een keer voorkomen dat u vindt dat wij u onjuist of onzorgvuldig informeerden of behandelden, dan vragen wij u dit eerst persoonlijk met ons te bespreken. Voor ons is het belangrijk te weten dat u een probleem hebt of niet helemaal tevreden bent. Wij willen u graag uitleggen waarom we iets op een bepaalde manier hebben gedaan en meestal lost dit onduidelijkheden op. We vertrouwen er op dat we gezamenlijk een oplossing vinden. Hier vindt u onze contactgegevens.
Informatiepunt
Wilt u meer informatie over tandheelkunde en tandheelkundige behandelingen, dan kunt u terecht op www.allesoverhetgebit.nl of telefonisch advies inwinnen bij het Tandheelkundig Informatiepunt (TIP, tel: 0900 202 5012, € 0,15 per minuut). Beide geven onafhankelijke informatie en zijn opgericht door onze beroepsorganisatie NMT.
Klachtenregeling
Indien we gezamenlijk niet tot een voor u bevredigende oplossing komen, dan kunt u terecht bij de NMT-klachtenregeling waarbij wij zijn aangesloten. Deze regeling voldoet aan de eisen die de Wet Klachtrecht Cliënten Zorgsector aan iedere zorgaanbieder stelt. Aan de klachtenregeling zijn geen kosten verbonden. Er zijn twee mogelijkheden:
– Bemiddeling. Onder leiding van twee deskundigen van de Regionale Bemiddelingsraad wordt gezocht naar een voor beide partijen aanvaardbare oplossing. Als de bemiddeling slaagt, wordt de uitkomst schriftelijk vastgelegd en is de klacht afgehandeld.
– Formele klachtbehandeling. Wanneer u geen prijs stelt op bemiddeling of als de bemiddelingspoging mislukt, kunt u de NMT vragen om behandeling van uw klacht door de Centrale Klachtencommissie. U en uw tandarts worden dan uitgenodigd voor een hoorzitting. Daarna volgt de uitspraak van de Centrale Klachtencommissie. Wanneer daartoe aanleiding is, kan de Centrale Klachtencommissie een aanbeveling doen aan de tandarts. Zo’n aanbeveling heeft tot doel dat de tandarts maatregelen treft ter verbetering van de kwaliteit van zijn tandheelkundig handelen, zijn praktijkorganisatie zoals zijn optreden en voorlichting richting patiënten. De Centrale Klachtencommissie kan geen schadevergoeding opleggen.
Angst
ANGST
Voor sommige mensen is een bezoek aan de tandarts niet prettig omdat zij bang zijn voor de tandarts. Heeft u dat ook, dan is het goed om te weten dat u niet de enige bent. Stel een tandartsbezoek niet uit. We vinden het belangrijk om u op uw gemak te stellen. Daarom kunt u uw angsten met ons bespreken. We nemen ruim de tijd om met u hierover te praten en er worden naar mogelijke oplossingen gezocht. Tegenwoordig werken wij met nieuwe technieken waardoor u meestal geen pijn meer voelt. We zorgen ervoor dat een behandeling zo prettig mogelijk verloopt.
Angst voorkomen is belangrijk. Daarom adviseren wij om kinderen al vanaf 2 jaar in te schrijven bij de tandarts. Zo kunnen ze wennen aan de tandartsomgeving en maken ze op spelenderwijs kennis met de beweegbare stoel, de tandarts instrumenten en de medewerkers.